Nihao en she she - Reisverslag uit Dali, China van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Nihao en she she - Reisverslag uit Dali, China van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Nihao en she she

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

12 Augustus 2010 | China, Dali

Hallo beste mensen, het heeft heel lang geduurd maar dan heb ik nu ook heel wat te vertellen. Mijn laatste update is nog van peking ondertussen ben ik helemaal in zuid-china (thv sudan) Dat is dus eigenlijk heel europa van noord naar zuid! Afstanden in dit land zijn toch anders dan in nederland.

Been there done that list:
- antieke stad pingyao en stadsmuur
-xian met terracotaleger + moslimwijk. Wat een aleikum selaam bij moslimchinezen teweeg kan brengen (mocht gratis naar de moskee in plaats van niet moslims). Ik blijf het een raar gezicht vinden een chinees met hoofddoek.
- pandas bezocht in chengdu..in groep 8 een bespreking gemaakt over pandas had toen NOOIT gedacht ooit de echte pandas te zien in chengdu!!!!
- grootste boeddha in china gezien in leshan!!!!
-venetie van china bezocht LIJANG!!! deze stad is ontzettend mooi snachts. Alle lampionnetjes komen naar voren en alle huizen hebben speciale verlichting. HEt is parijs + venetie en dan nog MOOIER!!
- HEt leukste blijft echter zhongdian met zijn tibetaanse karakter. Tibetaanse boeddhisten zijn de de meest vredige mensen. Jammer dat tibet nu onder dienst staat van china. Maar de tibetanen en hun kloosters hebben een speciaal plekje veroverd OOIT zal ik heel tibet nog rondreizen. Zo anders dan de chinese cultuur!
- Tiger leaping gorge (kloof soort van saklikent kloof a la turkije maar dan groter want alles is bigger in china)
- Grote hoeveelheden tempels , pagodas, parken waar mensen middels contact advertentie een parter zoeken (chinezen zijn gek soms).

NU wat over de mensen:
- Chinese food is niet zoals bij mij in de A1 wokplaza na 2 wk denk ik dat ik maar overstap op western food omdat ik dan tenmisnte zeker weet dat ik goed en lekker eten krijg.
-met stokjes eten is nou helemaal niet meer moeilijk
- Chinezen rochelen en tuffen overal (en dan schreeuw ik keihard STOP IT)
- Chinezen eten alles! Zelfs hond...daar ga ik me niet aan wagen
- Soms zijn er echter ook relaxde chinezen, die helemaal geinterreseerd zijn in je en hun engels willen verbeteren door met je te praten. Al gelooft niemand dat ik uit nederland kom...dus ik zeg nu maar italian...maakt communiceren veel makkelijker namelijk

HEt is wel weer genoeg geweest. Morgen ga ik naar het stenen woud nabij kunming (google maar) en daarna zie ik wel wat de reisleider voor ons in petto heeft. Ik leef hier per dag en heb geen benul van datum of tijd. HEERLIJK. Heb nog lang geen zin om te starten met jaar 6!



  • 12 Augustus 2010 - 11:29

    Mayra:

    Wow wat bijzonder om te lezen Sabri! wat een avonturen weer!
    ben wel jaloers dat je de panda's daar hebt gezien! ben helemaal dól op panda's ;)

    Enne..hond eten..nee bedankt..zou ik ook overslaan iehhh :P

    Geniet er nog maar lekker van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Dali

HANGKIPANKI

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2010

Nihao en she she

29 Juli 2010

Peking en meer

06 Juni 2010

Almost in CHINA!
Sabri

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 13313

Voorgaande reizen:

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Afstudeercadeau!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

HANGKIPANKI

11 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka tour!

30 Juli 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: