Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

06 September 2008 | Thailand, Chiang Mai

Morgen ga ik dan de overtocht naar Laos maken!!!Het land wat voor velen van jullie onbekend zal overkomen.

Ik zal proberen te samenvatten wat ik de afgelopen dagen heb gedaan in Chiang Mai.

Woensdag gevlogen met Air Asia --> prima vlucht was binnen 1 uur 800 km verder. Daarna gelijk een guesthouse gecharterd en taxi geregeld. Prima kamer met airco voor 10 euro per nacht.

De volgende dag heb ik heel Chiang Mai doorgewandeld met mijn travel guide. Alle highlights van Chiang Mai gezien. Vervolgens de middag naar alle handwerkdoprjes in de buurt. Zo heb ik gezien hoe ze tapijten maken, hoe zijde gefabriceerd wordt tot stof, hoe juwelen gemaakt worden etc...

Dag 2 heb ik besloten om mijn maandenlange doel te bewerkstelligen namelijk de heuvelstammen te bezoeken. Topfavoriet was de Longneck oftewel de giraffewomen. Fascinerend hoe ze daar leven hoog in de bergen. Daarna door na tig andere heuvelstammen. Kleurrijke kleding, verschillende dialecten. Voelde af en toe als aapjes kijken maar goed prachtige beelden geschoten van de kids in traditionele kleding.

Dag 3 heb ik besloten om de hoogste berg van Thailand te beklimmen. Dat is Doi Inthanon. Eenmaal op de top heb je werkelijk een prachtig mistig uitzicht op de oerwouden van Chiang Mai. Daarna nog 3 grote watervallen gezien. Vervolgens doorgereisd naar een stupa die helemaal op de top is gebouwd voor de koning. Toplocatie om een stupa neer te zetten. Ernaast lag een prachtige tuin met allerlei soorten bloemen beplant.

Morgen zal ik nog de Doi Suthep zien. Een must-visit item als je in Chiang Mai bent en daarna zal mijn tour beginnen. Ik zal eerst een bus moeten charteren die mij naar Chiang Khong kan brengen. Maar met de kosten hier zal het totaalbedrag reuze meevallen denk ik.

Denk niet dat ze internet hebben in Laos maar ik zal proberen om vanuit Luang prabang een leuk berichtje te schrijven.

Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2008

Siemreap en natuurlijk Ankor Wat

22 September 2008

Phnom Penh

19 September 2008

Ho Chi Minh City!

15 September 2008

Xien chao Vietnam!!!

11 September 2008

LAOSSSSSSSS!!!
Sabri

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 13318

Voorgaande reizen:

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Afstudeercadeau!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

HANGKIPANKI

11 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka tour!

30 Juli 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: