Koh Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Koh Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Koh Samet

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

02 September 2008 | Thailand, Bangkok

Laatste berichtje vanuit Bangkok denk ik. Vanaaf naar RCA (clubbing district) met mijn supervisor/OK assistenten/anesthesiologen uit eten om vervolgens te gaan clubben. Zoals je kan begrijpen zou het in Nederland ONMOGELIJK zijn om met je supervisor uit eten te gaan maar aangezien ik FRANG(thai voor foreigner ben) zijn de regels veel soepeler.

Dit weekend heb ik iedereen uit mogen zwaaien aangezien ik nu officieel de enige student van Chula hospital ben die in Bangkok is. Alle anderen zijn weer thuis. Dimitri heeft de gok gewaagd en is met de bus naar Koh phi phi gegaan (bekend van de film the Beach).

Zaterdag heb ik de JJ market bezocht, een groot open lucht markt waar je dus echt van alles kan vinden. You name it and they have it. Special prize for you off course... Na een dag lang de kraampjes te hebben gezien beloofde ik mezelf om zondag en maandag mezelf rust te gunnen in Koh samet.

Dit eilandje is maar 4 uur verwijderd van Bangkok en het is idd wat ik nodig had. Helder groen water, lichtblauwe hemel, witte zandstranden en natuurlijk palmbomen! Eindelijk mijn bruine teint gekregen.

Terug in Bangkok werd ik natuurlijk weer aangesproken door politie om een police control te ondergaan. 23:00 in de avond en net terug van Koh samet krijg ik enkele vragen op me afgevuurd en willen ze mijn bagage controleren. Ondertussen zie ik Bangkwang prison al in mijn hoofd (wikipedia het maar) en geloof me het heet niet voor niets Hell on Earth. Perfect timing trouwens aangezien mijn paspoort in een visumburootje ligt om de visa voor Laos,Cambodja en Vietnam te verkrijgen. Als ik dan nog meld dat ik uit The Netherlands kom is de pret niet meer te houden omdat iedereen weet waar Amsterdam om bekend staat...Kortom niet het meest romantische beeld wat je verwacht net na een weekendje bounty island.

Nu is de noodtoestand uitgeroepen in Bangkok en de studenten verwachten binnenkort een curfew in Bangkok. De Prime Minister wil maar niet af treden. De EHBO krijgt steeds meer gewonden binnen van de demonstraties...landen geven een negatief reisadvies uit voor Bangkok...

Het enige wat mij nog rest is netjes afscheid nemen van Bangkok en mijn vrienden en hopen dat over 3 weken ik zonder problemen de international airport kan bereiken zodat ik weer in veilig Schiphol kan zijn.


  • 04 September 2008 - 23:59

    Aukje:

    Hoi Sabri!
    Ik hoop dat je goed bent aangekomen in Chiang Mai. Je hebt geluk gehad dat je stage in augustus was want ik zit dus nog wel een tijdje in Bangkok. Zoals ik op je blog lees heb je veel mee gekregen van de ongeregeldheden hier...bij mij valt het gelukkig nog wel mee terwijl het toch hier dichtbij het ziekenhuis afspeelt. Ik wens je een super fijne rondreis!
    x Aukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2008

Siemreap en natuurlijk Ankor Wat

22 September 2008

Phnom Penh

19 September 2008

Ho Chi Minh City!

15 September 2008

Xien chao Vietnam!!!

11 September 2008

LAOSSSSSSSS!!!
Sabri

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13316

Voorgaande reizen:

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Afstudeercadeau!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

HANGKIPANKI

11 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka tour!

30 Juli 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: