Grimmig... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Grimmig... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Grimmig...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

29 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Nou jongens vandaag was dan mijn laatste dag in het ziekenhuis. Netjes afscheid genomen van alles en iedereen --> volgende week dinsdag hebben we op zich nog een diner met de staff dus ik zal ze volgende week nog een keer zien voordat ik weg ben uit Bangkok.

Deze week stond centraal met afscheidsdinertjes. Iedere avond ben ik met een andere vriendengroep uit eten geweest. De thai hebben me in hun vriendengroep geaccepteerd. Dat komt vooral naar voren omdat ze niet meer voorzichtig zijn in hun taalgebruik. Ze zijn nu opener en vertellen zonder te aarzelen wat ze willen vertellen. Friends for life en daarom heb ik besloten om Thailand hopelijk weer snel te bezoeken.

Vandaag heb ik mijn paspoort afgegeven bij een travel agency dat mijn visa voor Laos, Vietnam en Cambodja zal verzorgen. Tevens heb ik een ticket naar Chiang Mai gekocht voor volgende week woensdag. (2000 baht = 40 euro voor 800 km)

Ondertussen gebeurt er meer in Thailand. Er is een patstelling tussen de hoogopgeleide inwoners van Bangkok en de laagopgeleide inwoners van de rural area (= provincies).
Sinds deze week zijn er dagelijks protesten tegen de regering(vnl in Bangkok) maar het loopt geleidelijk aan de verkeerde kant op. De eerste gewonden zijn gevallen, overheidsgebouwen zijn ingenomen, staatstv is overgenomen, treinen staken, vliegvelden worden overgenomen door demonstranten, mensen moeten rekening houden met de verklaring van de noodtoestand. Dat betekent een curfew oftewel een nachtklok om ongeregeldheden te voorkomen in de nacht.

Thailand is veranderd, alle studenten zijn bang...en vooral het overnemen van airports doet mij nadenken of ik ooit nog op Chiang Mai airport zal landen volgende week. Vanaf maandag zal ik de enige exchange student hier zijn, alle anderen vertrekken uiterlijk zondag. Eentje wilde naar Phuket maar dat sprookje gaat dus ivm protesten niet meer door.

Nog een weekje en dan ben ik in Laos, nooit gedacht dat ik Laos veiliger zou achten dan Thailand.
Laten we allemaal hopen dat de Thai dit met een glimlach afkopen anders weet ik niet hoe dit zal eindigen...

  • 29 Augustus 2008 - 17:55

    Phuong:

    Hey Sabri!

    Jeetje, wat een enge situatie daar zeg, dat zijn we echt niet gewend he....Gelukkig ga je binnenkort weg en ga je als het goed is een overweldigende reis tegemoet in Indochina!!!! :-D Zeker heel veel zin in ofniet??!!! Ik hoop dat je zonder problemen je reis kan voorttrekken. Ik heb al je verhalen gelezen hoor alleen niet altijd gereageerd...sorrysorrysorry, Ik ben echt benieuwd naar je avontuurlijke video en foto's :-P Misschien zie je trouwens mijn zus in Vietnam..zij is nu met haar vriend in Ho Chi Minh city/Saigon!! ;-) u never know, wereld is klein he!!
    Nou ik ga over 1 week neurologie doen in Ede :-S Bleeehhh zooo geeeen zinnn. Maar in ieder geval Sabri jij nog een leuke vakantie gewenst want jij bent nog laaaaang niet klaar met je journey.....echt heerlijk om zo lang op vakantie te zijn zeg, I'm so jealousss!!
    Hou ons opde hoogte he1 En wanneer ga je eens wat foto's erop zetten???? Dan hebben we ook echt een beeld erbij!

    groetjes, xxx Phuong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2008

Siemreap en natuurlijk Ankor Wat

22 September 2008

Phnom Penh

19 September 2008

Ho Chi Minh City!

15 September 2008

Xien chao Vietnam!!!

11 September 2008

LAOSSSSSSSS!!!
Sabri

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 13270

Voorgaande reizen:

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Afstudeercadeau!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

HANGKIPANKI

11 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka tour!

30 Juli 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: