Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

18 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Weer een weekend voorbij dus weer een geweldige weekendtrip naar een stad in de nabij gelegen provincies.

Even startertje: ik ben naar de snake farm geweest en heb in 1 uur tijd verschillende shows over verschillende slangen gezien. De beste was toch wel de koningscobra.

Toen was het zaterdagochtend 6:00 en mijn alarm ging af want we zouden met de groep naar Kanchanaburi gaan. Is het weekend kan ik nog niet uitslapen. De trein zou vertrekken om 7:45 en wij gingen pas om 7:10 uit het ziekenhuis. Jullie raden het al...dat is voor Bangkok dus te weinig tijd om te redden. Om 7:45 zaten we nog in de taxi richting treinstation. Uiteindelijk besloten we om toch door te rijden naar het station en ja de trein had gelukkig vertraging. Snel kaartjes gekocht en toen een 3 uur durende rit naar Kanchanaburi meegemaakt. NS verdient mijn complimenten trouwens. Eenmaal aangekomen snel een goede hostel uitgekozen (Jolly frog) en dan op weg naar de eerste excursie met de groep.

Na een deal gesloten te hebben met een minibusje zijn we naar Tiger Temple gegaan. De BBC heeft hier ooit een docu over gemaakt. De tijgers worden namelijk vanaf de geboorte opgevoed door monniken. Dus veel plaatjes en filmpjes geschoten natuurlijk. De baby tijgertjes waren zeer speels. Aangezien het een soort reservaat is hebben we ook wilde zwijnen mogen bewonderen.

Na de tiger temple zijn we naar the Bridge over the River Kwai bezocht. Ook wel bekend als de dodenspoorlijn naar Birma. De brug is o.a. door Nederlanders gebouwd die door de Jappaners gevangen waren genomen. Velen overleefden het echter niet doordat de secundaire arbeidsvoorwoorden niet echt optimaal waren...

In de avond hebben we (lees: alle jongens van de groep) een Oil massage genomen bij de plaatselijke massage salon. Aangezien de Thai massage een soort van marteling zou zijn hebben we besloten om de oil massage te nemen. Een uur lang gemasseerd worden voor maar 3 euro. Samen met de masseuses hebben we die avond flink gelachen. (Daar is het bij gebleven dus niet verder denken aub)

Op zondag zijn we naar de Erawan Waterfalls gegaan. Dit complex bestaat uit 7 levels met op iedere level een bijzondere soort waterval. Je kunt al raden dat de hooste natuurlijk de beste was maar om er te komen hebben we flink moeten zweten door de rimboe en de steile helling. Maar als je op de top bent dan vergeet je dat na een verfrissende duik in het water.

Vandaag weer vroeg op (8:30) om op tijd te zijn voor OK. Na de operaties heb ik een hoorcollege over CAD bezocht. De docent heeft speciaal voor mij de college Engels gesproken. Aangezien hij 11 jaar in Cleveland heeft gewerkt was dat no problemo voor hem. Tevens heeft hij goede connecties met cardiologen uit het UMC dus ik was blij dat ik dit college heb bezocht.

Ciao allemaal

  • 18 Augustus 2008 - 15:01

    Cobus:

    Ey sabri lang niks meer laten horen... Ik heb thuis geen internet meer en was veel op de camping! Ik ga zo naar de tram rennen.. Kheb namelijk werk in st antonius 40 uur p/w. Ze vroegen ineens of ik kon! Ga je verhalen nog stiekum lezen hoor hier!
    Grtz Cobus

  • 18 Augustus 2008 - 21:40

    Herlinda:

    Als je het zo zegd over die masseuses geloof ik het niet meer hoor! (grapje). Je hebt al veel gezien zeg heb je nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen? Deze week in Holland veel regen ik benijd je wel hoor! Wij gaan as vrijdag een weekje weg verheug me er nu al op daarna weer gewone dingen doen geniet er maar van want voor je weet is het weer eind september. Groetjes Herlinda en knuffels van Ilayda en Dalyan. PS niet vergeten iets leuks voor de kids uit Thailand mee te nemen he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2008

Siemreap en natuurlijk Ankor Wat

22 September 2008

Phnom Penh

19 September 2008

Ho Chi Minh City!

15 September 2008

Xien chao Vietnam!!!

11 September 2008

LAOSSSSSSSS!!!
Sabri

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 13272

Voorgaande reizen:

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Afstudeercadeau!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

HANGKIPANKI

11 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka tour!

30 Juli 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: