Verjaardag van de koningin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Verjaardag van de koningin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Verjaardag van de koningin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

13 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Veel te vertellen over de afgelopen dagen in Thailand. Dus veel plezier met het nalezen van dit berichtje.

Update vanaf eergisteren:
-Er zijn 15 Indonesische studenten uit Surabaya hier voor deze week. Dus maandag hebben we met zn allen een welcome dinner gehad wat natuurlijk gepaard ging met veel hot en spicey thai food. Wat nu dus irritant begint te worden. Verzin een groente of dier en ze maken hier soep/brood/shake/snoepjes van.
Ik heb geleerd dat er niets boven Europees voedsel gaat!
Na het etentje zijn we richting Grand palace gegaan want gisteren was het de verjaardag van de vrouw van de koning dus alles was belicht. Supermooi om te zien hoe de hele thaise bevolking zijn respect toont aan haar op deze manier. Op de verjaardag van de koning blijkt heel Bangkok belicht te worden...

Gisteren heeft mijn contact person voor vrijkaartjes gezorgd voor de Thaise efteling wat ons een hele dag zoet heeft gehouden(aangezien het de verjaardag van de vrouw van de koning is wordt tevens moederdag ook op dezelfde dag gevierd)Voor het eerst dat we er in Bangkok geen file stond. Een en al rust want iedereen was bij zijn of haar moeder thuis!

Vandaag zijn we dan daadwerkelijk in de Grand Palace geweest --> verschil tussen kunst en kitsch is hier klein. Veel goud en bling bling maar soms schaadt overdaad, dus ook in dit geval. Daarna hebben we Wat (is Thais voor tempel) Prae Kew bezocht. Boeddha eer bewezen en toen zijn we doorgegaan naar de National Museum of Siam. Ik wist niet dat ik zoveel interesse kon hebben in een museum. Dit museum vertelt van A tot Z de geschiedenis van Thailand in een HEEL modern jasje.
Daarna zijn we met de tuktuk terug naar huis gereden. Ondanks dat ik het niet nog eens wilde werden we vandaag noodgedwongen om met de tuktuk te reizen omdat in de RUSH hour van Bangkok het niet slim is om met een taxi te reizen aangezien een slak meer snelheid heeft.

Morgen ga ik naar een slangenhuis waar een van de andere foreigners een onderzoekje doet. Iedere dag om 14:00 houden ze een voorstelling voor gasten en dan komen alle slangen uit hun kooi en doen ze trucjes met die slangen. Beste manier om je angst te overwinnen is jezelf te confronteren met je angst. Dus morgen hoop ik dat ik een krioelende python om mijn nek kan houden zonder dat mijn nekwervels verbrijzeld worden...

Veel succes in Nederland, vooral diegene die een blok aan het volgen zijn. Ooit komt er dag dat jullie net zover in de zon zullen zitten als ik(alhoewel het in Bangkok soms enkele minuten kan stortregenen om daarna weer lekker zonnig te worden)

  • 14 Augustus 2008 - 19:36

    Herlinda :

    Nou je hebt het goed voor elkaar zeg!Hier eniet zo warm als bij jou maar redelijk weer. Nog een week en dan naar de camping. En dan vrijgezellen avond van Kareni. Gaa

  • 14 Augustus 2008 - 19:43

    Herlinda:

    Gaat 19 septmber trouwen.
    Nog veel plezier en werk ze of is dat ook plezier?
    Groetjes vanuit Holland Herlinda Ilayda en Dalyan.
    Ps net te vroeg op enter gedrukt vandaar nog eentje ik hou je mnoeder en zusje ook op de hoogte a

  • 16 Augustus 2008 - 13:15

    Sevtap:

    Hallo,

    ik heb al je blog's ff nagelezen en ik kom gewoon niet meer bij van het lachen. Zal maandag op het werk over je hebben. Stoer joh maak veel foto's ik ben echt benieuwd naar je bestaan daar. Geniet er nog van. Groeten vanuit een sombere Nederland.

    Sevtap,
    je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2008

Siemreap en natuurlijk Ankor Wat

22 September 2008

Phnom Penh

19 September 2008

Ho Chi Minh City!

15 September 2008

Xien chao Vietnam!!!

11 September 2008

LAOSSSSSSSS!!!
Sabri

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 13323

Voorgaande reizen:

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Afstudeercadeau!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

HANGKIPANKI

11 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka tour!

30 Juli 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: