Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

22 September 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Mijn laatste week is ingegaan. Aankomende zondag zal ik weer thuis slapen in mijn eigen bed in het koude Nederland denk ik.

Sinds we de Mekongdelta over zijn gevaren en leuk alle mensjes van de binnenlandse dorpjes hebben leren kennen zijn we met de speedboot doorgevaren naar Phnom Penh. De hoofdstad van Cambodja.

In 2 dagen tijd hebben we in rap tempo zon beetje alles gezien wat er te zien valt. Gisteren hebben we Wat Phnom en de Central Market bezocht. In Wat Phnom zijn overal apen te vinden dus weer leuke fotos geschoten net zoals in Lop buri in Thailand. Daarna door naar de lokale markt. Gaat er toch iets anders aan toe dan bij ons in Amersfoort op de vrijdagochtend...

Wat echt indruk op me gemaakt heeft was het bezoek aan de Killing Fields vanochtend. Ik kan niet geloven dat de hele wereld heeft toegestaan dat Pol Pot meer dan 1 miljoen Cambodjanen vermoord heeft. Overal lagen massagraven open zodat we vandaag kunnen leren van de afschuwelijke dingen die in het verleden zijn gebeurd.

Iedereen in Cambodja heeft dus wel iemand verloren in de tijd van Pol Pot. Die gast is nu wel overleden maar toch heeft is hij nooit echt berecht voor zijn daden.
Na dit hebben we de Tuol Sleng museum bezocht. EEN MUST SEE als je in Phnom Penh bent aangezien dit het detentiecentrum was voordat alle in de Killing Fields vermoord werden. Overal hingen fotos van mensen en kinderen die tijdens het regime zijn vermoord. Kortom een zeer indrukwekkende ochtend gehad.

Om dingen toch wat luchtiger te maken heeft onze gids ons vervolgens meegenomen naar de National Museum, Royal Palace (de koning was zelfs thuis omdat de blauwe vlag helemaal gehesen was, we hebben helaas geen bakkie koffie met hem mogen drinken...)en daarna door naar de Zilveren Pagode.

Ik begon al aardig moe te worden maar we hebben daarna toch besloten om naar de Russian Market te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Souvenirs ingeslagen en over een half uur is het dinertijd aan de Riverside. Voor toeristen is Cambodja s nachts niet veilig. Vandaar dat we altijd samen de hort op gaan. Cambodjanen zijn aardig maar armoede maakt meer los in een mens...

Morgen gaan we dan door naar Siemreap (dorpje naast Ankor Wat) wat volgens mij een mooie afsluiter van deze Indochina adventure zal zijn.

Ciao allemaal

  • 22 September 2008 - 18:17

    Phuong:

    Hey Saaberrrr,

    Hier een ractie van mij uit het koude kikker Holland!! Het begint hier idd wel wat frisser te worden hoor....dat verschil zal je strx wel merken jammer genoeg denk ik! of ben je het benauwde warme tropische weer al zat na een paar maanden? :-P Dat kan ik me best voorstellen namelijk ;-)
    Ik heb al je verhalen gelezen hoor..erg leuk om op de hoogte te zijn van al je avonturen!! Je bent in rap tempo door Indochina gereisd...hopelijk genoeg indrukken opgemaakt om een hart vol memories rijker te zijn!! en een bankrekening armer natuurlijk :-P hahahaha
    Dus zondag ben je weer thuis...dan maar snel contacten he!! Succes nog de komende week...En die killing fields....ik krijg er echt kippevel van :-S

    Byeeeee Groetjes xxx Phuong

  • 23 September 2008 - 08:55

    Herlinda:

    Hoi Sab,

    Nou ik vind het hier wel meevallen met de kou hoor voor de tijd van het jaar. 's Morgens wel fris maar 's middags weer warm graad of 20/21. Maar het is niet zo als bij jou je zal hier wel lekkerder slapens want 's nacht is het bij jou natuurlijk zwetem. Afgelopen vrijdag is Kareni getrouwd erg mooi weer en erg gezellig erg laat geworden ook de kids vonden het ook leuk zodra foto's klaar zijn dan laat ik ze zien of we gaan een keer bij Kareni langs.

    Geniet van de laatste dagen en hoe laat kom je aan moet ik je ophalen ivm met je koffers? Mail mij even het vluchtnummer en of ik je moet ophalen dat doe je ik graag dat weet je. Groetjes Herlinda en dikke knuffels van Ilayda en Dalyan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2008

Siemreap en natuurlijk Ankor Wat

22 September 2008

Phnom Penh

19 September 2008

Ho Chi Minh City!

15 September 2008

Xien chao Vietnam!!!

11 September 2008

LAOSSSSSSSS!!!
Sabri

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 13258

Voorgaande reizen:

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Afstudeercadeau!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

HANGKIPANKI

11 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka tour!

30 Juli 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: