Ho Chi Minh City! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

19 September 2008 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

In Hue hebben we de volgende dag de op de parfumrivier gevaren en 2 uitstapjes naar tempels en pagodes gedaan.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Hoi An. Tussendoor hebben we Danang gezien. Best mooi stadje voor Vietnamese begrippen. Eenmaal in Hoi An kwamen we in een prachtig resort naast de Hoi An river. Hoi An staat bekend om zijn maatpakken etc. Voor een maatpak heb ik geen tijd gehad maar ik wel een winterjas gefixt voor 30 dollar. De tweede dag in Hoi An ben ik naar het Cua Dai strand geweest. SUPERMOOI natuurlijk, knalgroen helder water en weer de witte zandstranden en de onmisbare palmbomen. Lekker rood/bruin kleurtje gekregen.

De volgende dag hebben we een binnenlandse vlucht vanuit Danang naar Ho chi minh city genomen met Vietnam airlines. Binnen een uurtje zaten we hier.

Het was gelijk duidelijk Ho chi minh city (oftewel Saigon) is city of motorcycles!!! Het is hier superdruk maar het doet me wel denken aan de leuke tijd in Bangkok en helaas moeten we morgen weer door naar Chau Doc (om de mekongdelta te zien en te bevaren).
Vandaag hebben we wel de Cu Chi tunnels gezien en zijn zelf in die tunnels geweest. Nou geen wonder dat de Amerikanen daar niet in pasten want geloof me een kleuter van 4 jaar oud zou er net in kunnen staan want meer ruimte is er niet. De vietcong had maar liefst 200 km tunnel alleen onder Cu Chi moet je nagaan hoeveel km ze door heel vietnam wel niet hadden gegraven!

Vervolgens hebben we de Cao Dai tempel bezocht. Dit is een aparte stroming aangezien ze 5 geloven hebben gemixt tot 1 geloof. Het hindoeisme,buddhisme,christendom,
islam en taoisme. Raar om te zien wat er uit vloeit maar ik herkende wel wat stukjes uit de islam idd.

Vanaaf nog rondgelopen door de dure straatjes van Saigon (waar we toch niets kunnen betalen) en morgen dus door naar de grens met Cambodja. Jammer dat ik niet langer in Saigon blijf maar wie weet kom ik hier wel weer terug.

Slaap lekker allemaal

• 21 September 2008 - 14:16

Nikita:

Hoi Sabri! Via via heb ik je site gevonden, leuk zeg! Je hebt ook al heel wat gezien!! Super leuk allemaal! Geniet maar lekker, voor je het weer is het voorbij!! ;)