Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

25 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Alweer een weekje verder, tijd gaat hier soms te snel. Maar ik weet dat als ik een coschap in Nederland heb de weken als maanden aanvoelen aan het eind. Hier is dat niet zo.

Vorige week heb ik nog Wat Saket en de nabij gelegen Gouden Berg bezocht. Goede panaroma view over Bangkok.

Dit weekend zijn we naar Ayutthaya afgereisd. Dit was de voormalige hoofdstaf van Thailand. Voordat we Ayutthaya bezochten hebben we de Floating Market bezocht in Damnoen Saduak. Allemaal kraampjes op bootjes, grachten overal. Het is net Venetie alleen stukken goedkoper denk ik. Rondgecruisd op een longtailboot en vervolgens afgereisd naar Ayutthaya. Tussendoor pitstop in Nakhon Pathom voor een mega STUPA van goud. (Stupa is een bepaald soort tempel). Overal waar ik langs kom word ik gevraagd om met Jappaners op de foto te gaan omdat ik redelijk lang ben voor Aziatische normen. Dus hier wacht hetzelfde lot. Smile for the camera...

Vervolgens s avonds aangekomen in Ayutthaya. Snel een night sight seeing tour geregeld...alle ruines zijn tot 21:00 speciaal belicht dus dat hebben we nog meegemaakt. De volgende dag hebben we alles in rap tempo bekeken en hebben we een olifantenkamp bezocht. Tientallen olifanten die kunstjes uitvoeren, die je kan voeren, die je kan aaien, die je kan berijden in de nabij gelegen jungle...Vervolgens naar Boeddha in een boom. Vraag me niet hoe dat gebeurt is in de afgelopen eeuwen hebben bomen zich om een Boeddha weten te kronkelen. Zeer mooi gelukt van Moeder Natuur.

Daarna met de trein naar Lop Buri.
Ook wel Monkeytown genoemd. Apen leven dus overal in de stad. In hoogspanningkabels, in winkels, in pick up trucks. Ze zijn echt overal. Eentje heeft zelfs mijn blikje Ice Tea gejat...Net apenheul maar dan overal in de stad ipv attractiepark.

Toen eindelijk in de trein weer terug naar Bangkok. Moe maar met een ervaring rijker lekker geslapen gister. Jongens dit is mijn laatste week op stage. Daarna ga ik de rest van Azie bezoeken. Deze vrijdag zal ik mijn visa regelen voor Laos, Vietnam en Cambodja. Ik moet nog een vlucht of trein opzoeken die me naar Chiang Mai brengt zodat ik mijn tour kan beginnen.