Land of the smile - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu Land of the smile - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabri Ozturk - WaarBenJij.nu

Land of the smile

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabri

01 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Nou mensen daar ben ik dan. Hartje Bangkok en het is hier superwarm. Schiphol kan nog wat leren Bangkok airport. Schoon,helder en modern.
Vervolgens ben ik een taxi gaan zoeken. SPOTgoedkoop natuurlijk al spreekt de taxi driver geen enkel woord engels met wat handen en voeten werk zijn we dan toch aangekomen op plaats van bestemming. Na wat geslapen te hebben had ik vandaag mijn eerste dag op de cardiothoracale chirurgie. Alle mensen zijn echt te aardig. Omdat ik foreigner ben kan ik alles maken hier. Dus ik mag ook als enige om 12 uur lunchen en ik hoef pas te beginnen als ik dat zelf wil. Ik mag iedere dag een medestudent mee pikken zodat ik niet alleen hoef te lunchen. Aangezien het eten maar 30 baht kost = 50 eurocent begrijp je dat ik zo`n beetje de hele dag door kan eten en nog niet boven de 5 euro zal uitkomen. Iedereen is heel behulpzaam en iedereen wil van alles met me gaan doen dus alle weekendjes zijn volgepland. Ik moet wel zeggen dat de thai echte workaholics zijn. Iedere week hebben ze BIG exam en dan moeten ze HEEL veel boeken tot in de details kennen want de docenten maken vragen die alleen docenten kunnen beantwoorden zodat ze alleen maar supergoede studenten overhouden aan het einde van de geneeskunde studie. Gelukkig is dat in Nederland toch iets anders...
De studenten hier beginnen pas met patientencontact in hun 6e jaar. Voor die tijd zijn ze observer = ze moeten altijd aanwezig zijn maar ze mogen nooit iets zeggen. En ik heb al 2 coschappen achter de rug met patienten opnamen en enige hechtlessen en dat vinden ze hier al vergevorderd omdat hun eerste 5 jaar alleen maar theorie is. Weer een gelukpuntje van Nederland dus...Leuk en aardig allemaal maar nu ga ik weer. Kijken waar ze me vanaaf heen brengen want het is vrijdagavond = uitgaansavond in Bangkok.

• 02 Augustus 2008 - 13:37

Abdel:

yo sabri!!

echt relaxed man!kwou dat ik daar nu ook kon zijn..maar de realitiet is anders helaas!jou vakantie begint net...die van mij is alweer bijna klaar!Heel veel plezier komende tijd en ik zal je volgen!Geen gekke dingen doen daar he!

groet abdel

• 02 Augustus 2008 - 23:55

Lieke:

Klinkt ook goed he!! Hopen dat mijn stage inderdaad ook zo leuk wordt! Lima vind ik maar niets.. Dus dat is een beetje jammer, het regent nu zelfs!
    Mag je wel wat doen eigenlijk?
    Have fun!